wybierz datę
Wrzesień
Pt
01
So
02
Nd
03
Pn
04
Wt
05
Śr
06
Cz
07
Pt
08
So
09
Nd
10
Pn
11
Wt
12
Śr
13
Cz
14
Pt
15
So
16
Nd
17
Pn
18
Wt
19
Śr
20
Cz
21
Pt
22
So
23
Nd
24
Pn
25
Wt
26
Śr
27
Cz
28
Pt
29
So
30
zobacz wszystko

Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
sobota, 23 września 2023
Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję
„Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” to adaptacja głośnej książki Mateusza Pakuły, dramatopisarza, dramaturga i reżysera teatralnego, znanego łaźniowym widzom z takich spektakli jak „Lem vs. P. K. Dick”, „Pluton p-Brane” i „Wieloryb the Globe”. To osobista opowieść o procesie umierania jego ojca, który chorował na raka trzustki, ale też historia bezradności i wściekłości na instytucje państwa, służbę zdrowia i Kościół, które zadają chorym dodatkowe cierpienia. „Współumieranie”, o którym napisał Mateusz Pakuła, nie jest jednostkowym doświadczeniem. Z bezradnością, wściekłością i gniewem mierzą się tysiące ludzi w całej Polsce, którzy nie mogą decydować o własnym losie, a ich bliskim ogranicza się prawa. To krzyk o eutanazję w chwilach przekraczania granic cierpienia. Ale myli się ten, kto myśli, że zobaczy na scenie smutną opowieść, bo w spektaklu nie zabraknie groteski i komizmu, tak bliskich wszystkim spektaklom Pakuły.

Na scenie zobaczymy Jana Jurkowskiego, znanego ze spektaklu „Lem vs. P. K. Dick”, a szerzej z Grupy Filmowej Darwin, Andrzeja Platę, Wojciecha Niemczyka, Szymona Mysłakowskiego oraz Marcina Pakułę, brata autora książki i reżysera, do którego będzie należało ostatnie słowo.

Bilety normalne: 70 zł
Bilety ulgowe: 40 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.

Pokaz w piątek 22 września zostanie zaprezentowany z napisami w języku angielskim.

The performance on Friday, September 22nd, will be shown with English subtitles.

sobota, 23 września 2023
godz. 19:00
niedziela, 24 września 2023
Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję
„Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” to adaptacja głośnej książki Mateusza Pakuły, dramatopisarza, dramaturga i reżysera teatralnego, znanego łaźniowym widzom z takich spektakli jak „Lem vs. P. K. Dick”, „Pluton p-Brane” i „Wieloryb the Globe”. To osobista opowieść o procesie umierania jego ojca, który chorował na raka trzustki, ale też historia bezradności i wściekłości na instytucje państwa, służbę zdrowia i Kościół, które zadają chorym dodatkowe cierpienia. „Współumieranie”, o którym napisał Mateusz Pakuła, nie jest jednostkowym doświadczeniem. Z bezradnością, wściekłością i gniewem mierzą się tysiące ludzi w całej Polsce, którzy nie mogą decydować o własnym losie, a ich bliskim ogranicza się prawa. To krzyk o eutanazję w chwilach przekraczania granic cierpienia. Ale myli się ten, kto myśli, że zobaczy na scenie smutną opowieść, bo w spektaklu nie zabraknie groteski i komizmu, tak bliskich wszystkim spektaklom Pakuły.

Na scenie zobaczymy Jana Jurkowskiego, znanego ze spektaklu „Lem vs. P. K. Dick”, a szerzej z Grupy Filmowej Darwin, Andrzeja Platę, Wojciecha Niemczyka, Szymona Mysłakowskiego oraz Marcina Pakułę, brata autora książki i reżysera, do którego będzie należało ostatnie słowo.

Bilety normalne: 70 zł
Bilety ulgowe: 40 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.

Pokaz w piątek 22 września zostanie zaprezentowany z napisami w języku angielskim.

The performance on Friday, September 22nd, will be shown with English subtitles.

niedziela, 24 września 2023
godz. 19:00
czwartek, 28 września 2023
Materiały do Medei

Jedna z najbardziej charakterystycznych współczesnych polskich aktorek  Sandra Korzeniak  znana z wybitnych kreacji w spektaklach Krystiana Lupy, Mai Kleczewskiej czy Pawła Miśkiewicza, mierzy się na scenie z archetypiczną postacią Medei.

Dramat Heinera Müllera „Gnijący brzeg. Materiały do Medei. Krajobraz z Argonautami” to jedyny tekst w historii, w którym Medea – słynna mitologiczna trucicielka, dzieciobójczyni i czarodziejka – nie jest przedstawiona w chwili zabójstwa swoich dzieci. Jej postać wyjęta jest, jak u Becketta, z ram czasu i przestrzeni, dzięki czemu staje się nam „tu i teraz” bliska, w sposób tak symboliczny, jak namacalny.

Twórcy uruchamiają pytania: jak i dlaczego człowiek pracuje nad zniszczeniem cywilizacji? Jak to możliwe, że chęć zemsty i instynkt autodestrukcji stają się silniejsze niż wszystko inne?


Na podstawie dramatu "Gnijący brzeg. Materiały do Medei. Krajobraz z Argonautami" Heinera Müllera w tłumaczeniu Jacka Stanisława Burasa.


Bilety normalne: 50 zł
Bilety ulgowe: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.
czwartek, 28 września 2023
godz. 19:00
piątek, 29 września 2023
Materiały do Medei

Jedna z najbardziej charakterystycznych współczesnych polskich aktorek  Sandra Korzeniak  znana z wybitnych kreacji w spektaklach Krystiana Lupy, Mai Kleczewskiej czy Pawła Miśkiewicza, mierzy się na scenie z archetypiczną postacią Medei.

Dramat Heinera Müllera „Gnijący brzeg. Materiały do Medei. Krajobraz z Argonautami” to jedyny tekst w historii, w którym Medea – słynna mitologiczna trucicielka, dzieciobójczyni i czarodziejka – nie jest przedstawiona w chwili zabójstwa swoich dzieci. Jej postać wyjęta jest, jak u Becketta, z ram czasu i przestrzeni, dzięki czemu staje się nam „tu i teraz” bliska, w sposób tak symboliczny, jak namacalny.

Twórcy uruchamiają pytania: jak i dlaczego człowiek pracuje nad zniszczeniem cywilizacji? Jak to możliwe, że chęć zemsty i instynkt autodestrukcji stają się silniejsze niż wszystko inne?


Na podstawie dramatu "Gnijący brzeg. Materiały do Medei. Krajobraz z Argonautami" Heinera Müllera w tłumaczeniu Jacka Stanisława Burasa.


Bilety normalne: 50 zł
Bilety ulgowe: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.
piątek, 29 września 2023
godz. 19:00
środa, 4 października 2023
Mała Boska Komedia: Tajemniczy ogród

„Tajemniczy ogród” to spektakl, który wyrasta z inspiracji powieścią Frances Hodgson Burnett, a przede wszystkim – z fascynacji tytułowym miejscem. Zapisany w powieści ogród staje się punktem wyjścia do opowieści o osobach, roślinach, zwierzętach i innych, niemających swojej precyzyjnej nazwy zjawiskach (jak ruchy powietrza, zachody słońca, światło i cień) oraz o zachodzących pomiędzy nimi relacjach. To opowieść o tym, jak elementy przyrody i krajobrazu doświadczają się nawzajem i jak człowiek może pełniej i bardziej świadomie wchodzić w relacje z pejzażem i ekosystemem, którego jest częścią. 

Tajemniczy ogród to miejsce przemiany, w którym zmienia się perspektywa, weryfikują się priorytety i punkty odniesienia. To  laboratorium relacji. Miejsce spotkania z innym. Miejsce wymiany, czułości, wychylenia się ku tym, którzy i które są obok. To laboratorium utopii. Model utopii. Miejsce wyobrażania sobie optymalnych rzeczywistości i konstruowania ich. To miejsce medytacji. Przestrzeń służąca do wsłuchiwania się w to, co w sobie i obok siebie. To ekosystem. System organizmów połączonych ze sobą. To szkoła wrażliwości. Miejsce wyostrzania uważności na utopie i perspektywy istniejące w nas i wokół nas.

Bilety normalne: 50 zł
Bilety ulgowe: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!
środa, 4 października 2023
godz. 19:00
czwartek, 5 października 2023
Mała Boska Komedia: Tajemniczy ogród

„Tajemniczy ogród” to spektakl, który wyrasta z inspiracji powieścią Frances Hodgson Burnett, a przede wszystkim – z fascynacji tytułowym miejscem. Zapisany w powieści ogród staje się punktem wyjścia do opowieści o osobach, roślinach, zwierzętach i innych, niemających swojej precyzyjnej nazwy zjawiskach (jak ruchy powietrza, zachody słońca, światło i cień) oraz o zachodzących pomiędzy nimi relacjach. To opowieść o tym, jak elementy przyrody i krajobrazu doświadczają się nawzajem i jak człowiek może pełniej i bardziej świadomie wchodzić w relacje z pejzażem i ekosystemem, którego jest częścią. 

Tajemniczy ogród to miejsce przemiany, w którym zmienia się perspektywa, weryfikują się priorytety i punkty odniesienia. To  laboratorium relacji. Miejsce spotkania z innym. Miejsce wymiany, czułości, wychylenia się ku tym, którzy i które są obok. To laboratorium utopii. Model utopii. Miejsce wyobrażania sobie optymalnych rzeczywistości i konstruowania ich. To miejsce medytacji. Przestrzeń służąca do wsłuchiwania się w to, co w sobie i obok siebie. To ekosystem. System organizmów połączonych ze sobą. To szkoła wrażliwości. Miejsce wyostrzania uważności na utopie i perspektywy istniejące w nas i wokół nas.

Bilety normalne: 50 zł
Bilety ulgowe: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!
czwartek, 5 października 2023
godz. 19:00
niedziela, 8 października 2023
Mała Boska Komedia: Wyspa Jadłonomia

„Wyspa Jadłonomia” to kulinarno-podróżniczo-kryminalno-rewolucyjny spektakl dla dzieci i młodzieży inspirowany „Jadłonomią” – cyklem popularnych książek kucharskich Marty Dymek oraz propagowaną przez autorkę filozofią roślinnego gotowania. To przedstawienie, które zachęca do zielonego aktywizmu w obszarze własnego talerza i własnego świata.

 

„Wyspa Jadłonomia” to spektakl o zmianie myślenia. Ale ponieważ samo myślenie nie wystarczy również o potrzebie działania. Pełne humoru i grozy, zwrotów akcji i gorzkiego śmiechu przedstawienie, zaprasza do świata, w którym z dziećmi i młodzieżą rozmawia się poważnie, bez udawania, że świat jest lepszy niż jest. Komiksowa opowieść o małej rewolucjonistce zachęca do wspólnej refleksji dzieci i dorosłych – refleksji o tym, co można zrobić na co dzień, by żyć zdrowiej, odpowiedzialniej i z myślą o lepszej przyszłości planety, ludzi i nie-ludzkich istot. Spektakl o odpowiedzialnym jedzeniu stawia widzów przed wspólnym wyzwaniem troski o świat, który wymaga leczenia i natychmiastowej interwencji ekologicznej, etycznej, a również kulinarnej.

 

„Wyspa Jadłonomia” to kolejne przedstawienie realizowane przez Macieja Podstawnego i Dorotę Kowalkowską z myślą o wzmacnianiu dziecięcej i nastoletniej sprawczości oraz potrzebie międzypokoleniowej edukacji przez teatr. Poprzednie spektakle zrealizowane przez ten zespół, „Greta i Ostatni Wieloryb” czy „Królowa Śniegu”, zyskały uznanie widzów i wiele nagród związanych ze sztuką dla młodzieży. Tym razem duet twórców zaprosił do współpracy nad scenariuszem dramatopisarza Jana Czaplińskiego. Wśród inspiracji można wymienić oczywiście i przede wszystkim serię „Jadłonomia” Marty Dymek, ale również „Alicję w Krainie Czarów”, „Spirited Away: W krainie bogów” Hayao Miyazakiego.


Bilety normalne: 70 zł

Bilety ulgowe: 40 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.
niedziela, 8 października 2023
godz. 17:00
czwartek, 12 października 2023
Akademia Filmu Polskiego Łukasza Maciejewskiego: Nie zgubiliśmy drogi
Ewa jest tłumaczką. Udziela prywatnych lekcji angielskiego. Mieszka sama, ale pozostaje w ścisłej relacji z rodzicami i siostrą Joanną. Pewnego dnia kobieta dostaje przesyłkę od swojego byłego partnera Eryka, który informuje ją, że wybiera się w podróż. Ewa, czytając kolejne fragmenty z notatnika, nabiera pewności, że opisana podróż jest zapisem choroby, stanu depresji Eryka, a wszystkie zdarzenia mają fikcyjny charakter (opis festiwalowy)

Przed seansem odbędzie się spotkanie z reżyserką i autorką scenariusza Anną Sasnal. Rozmowę poprowadzi gospodarz cyklu Łukasz Maciejewski.

Wejściówki w cenie 15 zł.
czwartek, 12 października 2023
godz. 19:00
piątek, 13 października 2023
Mała Boska Komedia: Kolorowe sny
Nie wszystkiego co potrzebne w życiu, a zwłaszcza w życiu osób queerowych, uczy nas szkoła. Młodzi ludzie nie znajdując wsparcia w upolitycznionej szkole, wśród nieszanujących ich zaimków nauczycieli, w popłochu rodziców, reagujących na nieheteronormatywność, zwykle muszą szukać wzorców na własną rękę. Na szczęście mogą się uczyć od siebie nawzajem, a my z nimi – i od nich.

„Kolorowe sny” to edukacyjne i teatralne przedsięwzięcie dające głos, przestrzeń i sprawczość młodym osobom queerowym z Poznania, poprzez wspólne tworzenie społeczności wzajemnego wsparcia i poczucia bezpieczeństwa. Przedstawienie jest platformą do dorosłości, celebrowania swoich tożsamości i wyjątkowości oraz okazją do rówieśniczego rozwoju osób reprezentujących poszczególne litery elgiebetowego alfabetu, urodzonych po 2001 roku.

Co je inspiruje, a co spędza sen z powiek? Co wkurza, a co może pocieszyć? W jaki sposób zmienia się z nimi język? I wreszcie – o czym te osoby śnią?

Spektakl przeznaczony jest również dla osób, które nie identyfikują się jako queerowe i nie używają na co dzień takich słów jak: „odklejka” czy „slay!”.

Bilety normalne: 70 zł
Bilety ulgowe: 40 zł

Zniżkę mozna wybrać po przejściu do koszyka!
piątek, 13 października 2023
godz. 19:00
sobota, 14 października 2023
Nazywam się Anna Walentynowicz
Agnieszka Przepiórska, znana łaźniowej publiczności m.in. z monodramu „Ginczanka. Przepis na prostotę życia”, powraca w spektaklu o Annie Walentynowicz. To opowieść o robotnicy Stoczni Gdańskiej, współzałożycielce Wolnych Związków Zawodowych, która uczestniczyła w najważniejszych wydarzeniach w powojennej Polsce. Urodziła się w małej, ukraińskiej wiosce. Z powodu biedy w wieku dwunastu lat musiała iść na służbę do pobliskiego majątku. W 1950 r. związała swoje życie ze Stocznią Gdańską, najpierw jako spawaczka, potem suwnicowa. Poznała Lecha Wałęsę, Edwarda Gierka, Jana Pawła II i George’a Busha. Była więziona, zwalniana i inwigilowana. Dla wielu stała się legendą, bohaterką Sierpnia 80, inicjatorką Solidarności. Magazyn „Time” nazwał ją „matką polskiej niepodległości” i nadał tytuł Kobiety Roku 1980. Mówiono o niej „niezłomna”, „uparta” i „ambitna”. Podziwiano ją i piętnowano. Przez całe życie zmagała się z osamotnieniem, skrywając przed światem wiele tajemnic. Dlaczego zataiła prawdziwą metrykę i zmieniła wyznanie? Co przeżyła w czasie wojny? Z czym się musiała mierzyć jako samotna matka w komunistycznych realiach? Kogo kochała? Komu ufała? O czym marzyła? I wreszcie, jaki był najszczęśliwszy dzień w jej życiu?

Scenariusz spektaklu powstał na podstawie książki „Walentynowicz. Anna szuka raju” autorstwa Doroty Karaś i Marka Sterlingowa (Wydawnictwo Znak, Kraków, 2020). 

 

Prapremiera spektaklu odbyła się 14 sierpnia 2022 r., w Stoczni Gdańskiej, w rocznicę wybuchu strajków sierpniowych (spektakl nosił wówczas tytuł „Anna”). Produkcją zajęła się Fundacja Nowa Strefa Kultury. Partnerem wydarzenia było Europejskie Centrum Solidarności.


W spektaklu wykorzystywane są archiwa ze zbiorów Europejskiego Centrum Solidarności.


Po pokazie 2 września odbędzie się spotkanie z Dorotą Karaś i Markiem Sterlingowem, autorami książki "Walentynowicz. Anna szuka raju", które poprowadzi Michał Nogaś.


Bilety normalne: 50 zł
Bilety ulgowe: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.
sobota, 14 października 2023
godz. 16:00
Nazywam się Anna Walentynowicz
Agnieszka Przepiórska, znana łaźniowej publiczności m.in. z monodramu „Ginczanka. Przepis na prostotę życia”, powraca w spektaklu o Annie Walentynowicz. To opowieść o robotnicy Stoczni Gdańskiej, współzałożycielce Wolnych Związków Zawodowych, która uczestniczyła w najważniejszych wydarzeniach w powojennej Polsce. Urodziła się w małej, ukraińskiej wiosce. Z powodu biedy w wieku dwunastu lat musiała iść na służbę do pobliskiego majątku. W 1950 r. związała swoje życie ze Stocznią Gdańską, najpierw jako spawaczka, potem suwnicowa. Poznała Lecha Wałęsę, Edwarda Gierka, Jana Pawła II i George’a Busha. Była więziona, zwalniana i inwigilowana. Dla wielu stała się legendą, bohaterką Sierpnia 80, inicjatorką Solidarności. Magazyn „Time” nazwał ją „matką polskiej niepodległości” i nadał tytuł Kobiety Roku 1980. Mówiono o niej „niezłomna”, „uparta” i „ambitna”. Podziwiano ją i piętnowano. Przez całe życie zmagała się z osamotnieniem, skrywając przed światem wiele tajemnic. Dlaczego zataiła prawdziwą metrykę i zmieniła wyznanie? Co przeżyła w czasie wojny? Z czym się musiała mierzyć jako samotna matka w komunistycznych realiach? Kogo kochała? Komu ufała? O czym marzyła? I wreszcie, jaki był najszczęśliwszy dzień w jej życiu?

Scenariusz spektaklu powstał na podstawie książki „Walentynowicz. Anna szuka raju” autorstwa Doroty Karaś i Marka Sterlingowa (Wydawnictwo Znak, Kraków, 2020). 

 

Prapremiera spektaklu odbyła się 14 sierpnia 2022 r., w Stoczni Gdańskiej, w rocznicę wybuchu strajków sierpniowych (spektakl nosił wówczas tytuł „Anna”). Produkcją zajęła się Fundacja Nowa Strefa Kultury. Partnerem wydarzenia było Europejskie Centrum Solidarności.


W spektaklu wykorzystywane są archiwa ze zbiorów Europejskiego Centrum Solidarności.


Po pokazie 2 września odbędzie się spotkanie z Dorotą Karaś i Markiem Sterlingowem, autorami książki "Walentynowicz. Anna szuka raju", które poprowadzi Michał Nogaś.


Bilety normalne: 50 zł
Bilety ulgowe: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.
sobota, 14 października 2023
godz. 19:00
środa, 18 października 2023
Sonety - wiek hipochondryka
Spektakl o lęku, potrzebie troski, próbie odnalezienia ukojenia w panice otaczającej nas codzienności. Ubrana w wykwintną formę praca w połączeniu z autoironicznymi, humorystycznymi odniesieniami do panicznych lęków każdego bohatera stworzy rozwibrowany świat pełen lekkości i absurdu.

Spektakl powstał w ramach programu OFF Polska organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Bilety normalne: 50 zł
Bilety ulgowe: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.
środa, 18 października 2023
godz. 19:00
czwartek, 19 października 2023
Sonety - wiek hipochondryka
Spektakl o lęku, potrzebie troski, próbie odnalezienia ukojenia w panice otaczającej nas codzienności. Ubrana w wykwintną formę praca w połączeniu z autoironicznymi, humorystycznymi odniesieniami do panicznych lęków każdego bohatera stworzy rozwibrowany świat pełen lekkości i absurdu.

Spektakl powstał w ramach programu OFF Polska organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Bilety normalne: 50 zł
Bilety ulgowe: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.
czwartek, 19 października 2023
godz. 19:00
czwartek, 26 października 2023
W końcu nauczyć się żyć
Ktoś, ty lub ja, przychodzi i mówi: chciałbym w końcu nauczyć się żyć. To westchnienie związane jest z lękiem. Nauczyć się żyć musiałoby oznaczać nauczyć się umierać, zaakceptować całkowitą nieobecność, bez wybawienia, zmartwychwstania czy odkupienia. Trudno powiedzieć, czy bohaterowie spektaklu posiedli tę wiedzę radosną i przerażającą zarazem. Raczej nie.
 
Obolali i przelęknieni, dostrzegając upływ czasu, gorączkowo próbują dowiedzieć się czegokolwiek o swoich życiach. Ich pamięć składa się z pęknięć, szczelin, nawrotów 
i remisji faktów, jakby miał być to rodzaj cyrkulującego w ciele bólu. Pamięć nie podlega ich woli, jest mimowolna. Są opętani przez pamięć, bo to właśnie pamięć ich zamieszkuje, a nie na odwrót. Pamięć odkłada się w nich, sedymentuje, eroduje, by ostatecznie utworzyć specyficzny odlew wewnątrz nich, albo też by sami stali się odlewem. To rodzaj wypadku. Biografie zamknięte w gipsowych sarkofagach.
 
I właśnie takie ciała-odlewy, zagubione w chaosie pamięci i fizycznego bólu, zlęknione zwierzęta w powypadkowym stuporze, składają się na horyzont postaci zaludniających 
„W końcu nauczyć się żyć”.
 
Czy z tych śmiertelnych zapasów, które wokół nas rozpalają teraz niepokój, zrodzi się również kiedyś miłość?

W tekście wykorzystane zostały fragmenty twórczości Maxa Blechera oraz „Savannah Bay” Margeurite Duras.
 
W spektaklu wykorzystano materiały wideo rejestrujące wyburzenia w dzielnicy Scampia 
w Neapolu uzyskane dzięki zaangażowaniu Marzenny Smoleńskiej-Mussi.
 
Spektakl jest dofinansowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego Zamówienia choreograficzne 2023, finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Bilety normalne: 50 zł
Bilety ulgowe: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.
czwartek, 26 października 2023
godz. 19:00
sobota, 28 października 2023
W końcu nauczyć się żyć
Ktoś, ty lub ja, przychodzi i mówi: chciałbym w końcu nauczyć się żyć. To westchnienie związane jest z lękiem. Nauczyć się żyć musiałoby oznaczać nauczyć się umierać, zaakceptować całkowitą nieobecność, bez wybawienia, zmartwychwstania czy odkupienia. Trudno powiedzieć, czy bohaterowie spektaklu posiedli tę wiedzę radosną i przerażającą zarazem. Raczej nie.
 
Obolali i przelęknieni, dostrzegając upływ czasu, gorączkowo próbują dowiedzieć się czegokolwiek o swoich życiach. Ich pamięć składa się z pęknięć, szczelin, nawrotów 
i remisji faktów, jakby miał być to rodzaj cyrkulującego w ciele bólu. Pamięć nie podlega ich woli, jest mimowolna. Są opętani przez pamięć, bo to właśnie pamięć ich zamieszkuje, a nie na odwrót. Pamięć odkłada się w nich, sedymentuje, eroduje, by ostatecznie utworzyć specyficzny odlew wewnątrz nich, albo też by sami stali się odlewem. To rodzaj wypadku. Biografie zamknięte w gipsowych sarkofagach.
 
I właśnie takie ciała-odlewy, zagubione w chaosie pamięci i fizycznego bólu, zlęknione zwierzęta w powypadkowym stuporze, składają się na horyzont postaci zaludniających 
„W końcu nauczyć się żyć”.
 
Czy z tych śmiertelnych zapasów, które wokół nas rozpalają teraz niepokój, zrodzi się również kiedyś miłość?

W tekście wykorzystane zostały fragmenty twórczości Maxa Blechera oraz „Savannah Bay” Margeurite Duras.
 
W spektaklu wykorzystano materiały wideo rejestrujące wyburzenia w dzielnicy Scampia 
w Neapolu uzyskane dzięki zaangażowaniu Marzenny Smoleńskiej-Mussi.
 
Spektakl jest dofinansowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego Zamówienia choreograficzne 2023, finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Bilety normalne: 50 zł
Bilety ulgowe: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.
sobota, 28 października 2023
godz. 14:00
sobota, 4 listopada 2023
Czarny papież

Adin, dwa, tri… Gwiazda telewizji lat 90-tych, charyzmatyczny uzdrowiciel, przyciągający przed ekrany miliony wraca do Polski – zapraszamy na seanse uzdrawiające do Teatru Rampa w Warszawie i Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie. W trakcie rejestrowanego przez telewizję tournée Wielki Hipnotyzer na oczach widzów sprawi, że raty kredytów spadną, wygładzą się zmarszczki a siwe włosy pociemnieją! Uczestnicy seansu odmłodnieją i przeniosą się do Polski lat dziewięćdziesiątych – raju bioenergoterapeutów, radiestetów i telewizyjnego guru, uzdrawiającego biskupów, celebrytów i polityków: Anatolija Kaszpirowskiego.


Daj się zahipnotyzować i poznaj sekret wiecznej młodości. Odkryj drzemiące w podświadomości moce i naucz się je wykorzystywać w miłości, pracy i biznesie.


Hipnotyczny stand-up Andrzeja Konopki, to inspirowany książką Gabriela Michalika „Kaszpirowski. Sen o wszechmocy” seans magii i humoru, podczas którego jeden aktor na oczach widzów wcieli się w Anatolija Kaszpirowskiego a zahipnotyzowani widzowie w Marylę Rodowicz, Stana Tymińskiego, Lecha Wałęsę i inne postaci historyczne.


Spektakl realizowany w koprodukcji z Teatrem Rampa na Targówku.


Krakowska premiera spektaklu: 4 listopada 2022 r.


Bilety normalne: 50 zł

Bilety ulgowe: 30 zł


Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

sobota, 4 listopada 2023
godz. 19:00
niedziela, 5 listopada 2023
Czarny papież

Adin, dwa, tri… Gwiazda telewizji lat 90-tych, charyzmatyczny uzdrowiciel, przyciągający przed ekrany miliony wraca do Polski – zapraszamy na seanse uzdrawiające do Teatru Rampa w Warszawie i Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie. W trakcie rejestrowanego przez telewizję tournée Wielki Hipnotyzer na oczach widzów sprawi, że raty kredytów spadną, wygładzą się zmarszczki a siwe włosy pociemnieją! Uczestnicy seansu odmłodnieją i przeniosą się do Polski lat dziewięćdziesiątych – raju bioenergoterapeutów, radiestetów i telewizyjnego guru, uzdrawiającego biskupów, celebrytów i polityków: Anatolija Kaszpirowskiego.


Daj się zahipnotyzować i poznaj sekret wiecznej młodości. Odkryj drzemiące w podświadomości moce i naucz się je wykorzystywać w miłości, pracy i biznesie.


Hipnotyczny stand-up Andrzeja Konopki, to inspirowany książką Gabriela Michalika „Kaszpirowski. Sen o wszechmocy” seans magii i humoru, podczas którego jeden aktor na oczach widzów wcieli się w Anatolija Kaszpirowskiego a zahipnotyzowani widzowie w Marylę Rodowicz, Stana Tymińskiego, Lecha Wałęsę i inne postaci historyczne.


Spektakl realizowany w koprodukcji z Teatrem Rampa na Targówku.


Krakowska premiera spektaklu: 4 listopada 2022 r.


Bilety normalne: 50 zł

Bilety ulgowe: 30 zł


Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

niedziela, 5 listopada 2023
godz. 19:00
piątek, 10 listopada 2023
Taneczny OFF w Łaźni Nowej: Wcielenia. Kraków Tańczy vol.1
" an_na " 

W centrum stawiamy ciało, ciało połączone z umysłem i pamięcią. Ciało, które jest nośnikiem wspomnień, nabytych zachowań. Inspiracją do stworzenia spektaklu stają się dla nas odruchy warunkowe i bezwarunkowe, przejmowanie zachowań innych ludzi za pomocą naśladownictwa, projekcji i lustra (odbić lustrzanych związanych z neuronami lustrzanymi). Badanie mechanizmów naśladowania odbywa się także w kontekście popkultury i grup społecznych, a także kodów kulturowych obecnych w naszej rzeczywistości. Zadajemy sobie pytanie czy jesteśmy w stanie dotrzeć do tego, co jest naszym własnym zachowaniem bądź odruchem, czy też zawsze zatracamy siebie uczestnicząc w życiu społecznym. W strategii choreograficznej posługujemy się obserwacją zachowań ludzkich i naszych nawzajem, zastanawiając się jaką rolę odgrywa ruch w naszym życiu. Docieramy do miejsc i przestrzeni miejskich, do wydarzeń i zmian związanych z rozwojem i historią  i próbujemy odnaleźć w nich sfery pamięci ruchowej, cielesnej, dzięki której jesteśmy w stanie przypomnieć sobie sytuacje, odruchy, emocje związane z konkretną osobą i miejscem. Inspiracji nie traktujemy dosłownie, są one punktem wyjścia do tworzenia materiału ruchowego, w którym badamy nasze przyzwyczajenia, zachowania, odruchy testując je również na sobie nawzajem. 

"Wołanie o powrót"

Istotą utworu jest uchwycenie wyczerpania, fizycznego i psychicznego, wywołanego czekaniem. 
Źródłem powstania choreografii jest wiersz napisany przez Małgorzatę Haduch „Kiedy czekam, wysycham”. Stał się spiritus movens dla ruchu i scenografii. 
Bardzo osobista historia została zapisana w wierszu, który po 7 latach od napisania zinterpretowała inna kobieta, tancerka Agnieszka Konopka, tworząc wspólny dla choreografki i performerki świat. 
Jednym z wątków tej pracy twórczej była jedność oczekiwania, która zrodziła się między artystami poprzez prywatne doświadczenia. 

Wiersz jest w języku polskim, jednak znaczenie słów nie jest kluczowe – raczej szept wypowiadany na żywo, który budzi niepokój, stan oczekiwania tworzony między wykonawcami i zjednoczenie oczekiwania z publicznością. 
W tym filmie wiersz jest wypowiadany przy zaciemnieniu. 

„oŚĆ!” 

To performance na głos i ciało, w którym na scenie pojawia się Marta Mandaryna Wiśniewska. Metaforycznie „goła”  odpala rakietę, w której jest tak mnóstwo emocji przepuszczonych przez ciało, ruch i głos. Lecz to nie jest koncert. W formie „oŚĆ!” zbliża się do performensu, zahacza o nowe praktyki performatywne. Jest to swoisty debiut Wiśniewskiej, gdyż kreuje język ekspresji, jakim do tej pory się nie posługiwała, używa głosu a capella, za którym podąża minimalistycznym ruchem. Jest to i debiut dla Haduch jako reżyserki nietypowego przedstawienia, gdyż po raz pierwszy wiodącą formą kompozycji jest dźwięk, za którym podąża choreografia. 
„oŚĆ!” to spotkanie jakże odległych od siebie światów scenicznych, przeszłości Haduch spędzonej częściowo w amsterdamskim i krakowskim offie oraz scenicznej komercyjnej kariery Wiśniewskiej. Obydwie artystki przejrzały się w sobie, dostrzegając nie odkorkowany potencjał mówienia wreszcie swoim własnym językiem. 

Wiśniewska i Haduch to nowy duet sceniczny, świeża przyjaźń i wspólne wizje. Jedną z nich jest „oŚĆ!”, od której wszystko się zaledwie zaczyna... 
piątek, 10 listopada 2023
godz. 19:00
piątek, 17 listopada 2023
Strach i nędza 2022

Jeśli zdarzyło ci się być bezradnym i pogubionym, miałeś pomysły, ale nie wiedziałeś, jak je zrealizować, nie mając już siły słuchać kolejnych „dobrych rad” i ciągłych pytań o to, co dalej, powinieneś przyjść na „Strach i nędzę 2022”, spektakl, którego jesteś bohaterem!

Na teatralną próbę przychodzi więc pogrążony w twórczym kryzysie Reżyser i zaczyna szukać dróg wyjścia z impasu, w jakim się znalazł. Towarzyszą mu Żona, która oczywiście musi zagrać w jego nowym spektaklu, Pisarz, niekoniecznie odnajdujący się w jego pomyśle oraz młoda Aktorka, szczęśliwa już tylko z tego powodu, że może być blisko swojego ulubionego twórcy. Opowieść ta, jawnie inspirowana filmem Felliniego „8½” i zrealizowana w konwencji teatru w teatrze ma tu podwójne dno, sugerowane dyskretnie przez inteligentną scenografię Małgorzaty Szydłowskiej.

Znakomici aktorzy również mają swoje lustro, w pewnym momencie okaże się bowiem, że muszą współdzielić scenę ze swoimi nowohuckimi nieprofesjonalnymi kolegami, przejmującymi w gruncie rzeczy tę opowieść i budującymi wraz z publicznością jedną z najpiękniejszych teatralnych wspólnot ostatnich sezonów. Biorąc pod uwagę wieloletnią tradycję twórczej symbiozy tego, co lokalne i teatralne, będącą wizytówką stworzonej przez Małgorzatę i Bartosza Szydłowskich instytucji kultury, ten rodzaj teatralnego doświadczenia staje się jej najpiękniejszą emanacją.

Ironia i pełen dystansu do siebie oraz uprawianego teatru styl gry cechuje znakomite aktorstwo kanonicznych artystów Krystiana Lupy: Marty Zięby, Michała Czachora, Andrzeja Szeremety oraz niezwykle utalentowanej aktorki młodego pokolenia – Angeliki Kurowskiej. Choć „Strach i nędza 2022” wyrasta na gruncie polskiej beznadziei i różnego rodzaju traumatycznych doświadczeń twórców, daje nadzieję i zapala światełko w tunelu, bo teatr to miejsce, z którego chcemy wciąż wychodzić lepsi.

Scenariusz spektaklu powstał na podstawie improwizacji aktorskich, sceny z tekstu Jakuba Roszkowskiego pt. „Strach i nędza IV RP” oraz filmu „8½” w reżyserii Federico Felliniego.


Bilety normalne: 50 zł
Bilety ulgowe: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 6-9 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.
piątek, 17 listopada 2023
godz. 19:00
sobota, 18 listopada 2023
Strach i nędza 2022

Jeśli zdarzyło ci się być bezradnym i pogubionym, miałeś pomysły, ale nie wiedziałeś, jak je zrealizować, nie mając już siły słuchać kolejnych „dobrych rad” i ciągłych pytań o to, co dalej, powinieneś przyjść na „Strach i nędzę 2022”, spektakl, którego jesteś bohaterem!

Na teatralną próbę przychodzi więc pogrążony w twórczym kryzysie Reżyser i zaczyna szukać dróg wyjścia z impasu, w jakim się znalazł. Towarzyszą mu Żona, która oczywiście musi zagrać w jego nowym spektaklu, Pisarz, niekoniecznie odnajdujący się w jego pomyśle oraz młoda Aktorka, szczęśliwa już tylko z tego powodu, że może być blisko swojego ulubionego twórcy. Opowieść ta, jawnie inspirowana filmem Felliniego „8½” i zrealizowana w konwencji teatru w teatrze ma tu podwójne dno, sugerowane dyskretnie przez inteligentną scenografię Małgorzaty Szydłowskiej.

Znakomici aktorzy również mają swoje lustro, w pewnym momencie okaże się bowiem, że muszą współdzielić scenę ze swoimi nowohuckimi nieprofesjonalnymi kolegami, przejmującymi w gruncie rzeczy tę opowieść i budującymi wraz z publicznością jedną z najpiękniejszych teatralnych wspólnot ostatnich sezonów. Biorąc pod uwagę wieloletnią tradycję twórczej symbiozy tego, co lokalne i teatralne, będącą wizytówką stworzonej przez Małgorzatę i Bartosza Szydłowskich instytucji kultury, ten rodzaj teatralnego doświadczenia staje się jej najpiękniejszą emanacją.

Ironia i pełen dystansu do siebie oraz uprawianego teatru styl gry cechuje znakomite aktorstwo kanonicznych artystów Krystiana Lupy: Marty Zięby, Michała Czachora, Andrzeja Szeremety oraz niezwykle utalentowanej aktorki młodego pokolenia – Angeliki Kurowskiej. Choć „Strach i nędza 2022” wyrasta na gruncie polskiej beznadziei i różnego rodzaju traumatycznych doświadczeń twórców, daje nadzieję i zapala światełko w tunelu, bo teatr to miejsce, z którego chcemy wciąż wychodzić lepsi.

Scenariusz spektaklu powstał na podstawie improwizacji aktorskich, sceny z tekstu Jakuba Roszkowskiego pt. „Strach i nędza IV RP” oraz filmu „8½” w reżyserii Federico Felliniego.


Bilety normalne: 50 zł
Bilety ulgowe: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 6-9 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.
sobota, 18 listopada 2023
godz. 19:00
niedziela, 19 listopada 2023
Mała Boska Komedia: Król zwierząt
Bohaterką spektaklu jest Stellina, która opuszcza dom rodzinny i wyrusza w daleką podróż. Pewnego dnia dziewczyna poznaje króla, który zabiera ją do opustoszałego pałacu. Stellina wyczuwa w nim skrywaną tajemnicę. Pałac okazuje się więzieniem. Dziewczyna dowiaduje się, że Król zwierząt jest groźnym i okrutnym władcą: w ukrytej komnacie więzi ludzi i zwierzęta, których potem zabija i pożera. Czy bohaterka odnajdzie w sobie siłę, żeby wybrnąć z tej pułapki? Stellina potyka na swej drodze trzy postaci: Małpę, Węża i Sukę. Każda z nich posiada inną moc i pomaga jej okryć te niecodzienne zdolności w sobie. Bohaterka balansuje pomiędzy światem ludzkim i zwierzęcym w magicznej rzeczywistości pełnej zaklęć i niespodzianek. Stellina staje do walki z Królem zwierząt. Trójka bohaterów pomaga jej, żeby wyjść z tej rozgrywki zwycięsko. Czy uda się im pokonać Króla zwierząt? Podstawą literacką „Króla zwierząt”są „Baśnie włoskie” Itala Calvina (m.in. „Król zwierząt”, „Wąż”, „Trzy psy” i „Papuga”). Opowieści Calvina nie zawsze mają szczęśliwe zakończenie, ale każda z nich posiada głęboką warstwę emocjonalną i filozoficzną. Wybitny pisarz zebrał z różnych włoskich regionów przekazy i legendy ludowe, i opowiedział je na nowo. Wiele z nich łączy perspektywę ludzką i zwierzęcą. Maski zwierzęce to metafory zachowań, wartości i talentów tworzących odrębne światy. Jednak nie zawsze są one tylko piękne i symboliczne.


Bilety normalne: 70 zł
Bilety ulgowe: 40 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca
niedziela, 19 listopada 2023
godz. 17:00
piątek, 24 listopada 2023
Głodni. Spektakl teatru tańca

„Głodni” to przede wszystkim reportaż o człowieku - o nas samych. To rozmowa o życiu i decyzjach, które podejmujemy każdego dnia lub na które nie mieliśmy wpływu. Bywa, że wybory te uzależniają nasz rytm codziennego życia od oczekiwania w kolejce po ciepły posiłek, pozbawiają nas dachu nad głową, wykluczają.

W swojej książce „Głód” Martin Caparóss wskazuje, że „przyszłość jest luksusem dostępnym tym, którzy się odżywiają”. Przyglądając się wybranym ulicom Krakowa, których puste chodniki o odpowiednich porach dnia zamieniają się w tłoczną przestrzeń, zastanawiamy się nad losem osób niedożywionych. Czy zapewnienie im jedzenia jest gwarantem lepszej przyszłości?

Spektakl to także swoiste spojrzenie w lustro. Czy postawy, które przyjmujemy jako społeczeństwo, również w kontekście globalnym, wspierają równomierną dystrybucję środków do życia?

Jak łatwo przychodzi nam wyrzucanie resztek z własnych talerzy czy pozbywanie się przeterminowanych produktów?

Bilet normalny: 50 zł

Bilet ulgowy: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

piątek, 24 listopada 2023
godz. 19:00
sobota, 25 listopada 2023
Agon

Dominika Knapik wraca na scenę jako perfomerka, żeby opowiedzieć o pracach „na całe życie”: tej artystycznej i tej matczynej. Staje przy tym do walki z własną biografią: choreografki-pracoholiczki oraz odwiecznym poczuciem winy wobec dziecka wychowywanego przez zapracowaną matkę.

Towarzyszką w tym pojedynku jest Pytia – choreoterapeutka, której nie umknie żaden szczegół. Na warsztat zostaje wzięty głęboko osobisty materiał, który jest detonowany poprzez autoironiczną formę mockumentu („fałszywego dokumentu”). W spektaklu owocuje to zdystansowaną, szkatułkową narracją, odbijającą performatywność reprezentacji – dzięki niej widzowie mogą wybiec w przyszłość, jednocześnie cofając się w czasie.

Wynikiem jest krytyczne, ale i niepozbawione poczucia humoru, studium o sensie uprawiania (artystycznego) zawodu i łączenia go z macierzyństwem.


Bilety normalne: 50 zł

Bilety ulgowe: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!
sobota, 25 listopada 2023
godz. 19:00
niedziela, 26 listopada 2023
Agon

Dominika Knapik wraca na scenę jako perfomerka, żeby opowiedzieć o pracach „na całe życie”: tej artystycznej i tej matczynej. Staje przy tym do walki z własną biografią: choreografki-pracoholiczki oraz odwiecznym poczuciem winy wobec dziecka wychowywanego przez zapracowaną matkę.

Towarzyszką w tym pojedynku jest Pytia – choreoterapeutka, której nie umknie żaden szczegół. Na warsztat zostaje wzięty głęboko osobisty materiał, który jest detonowany poprzez autoironiczną formę mockumentu („fałszywego dokumentu”). W spektaklu owocuje to zdystansowaną, szkatułkową narracją, odbijającą performatywność reprezentacji – dzięki niej widzowie mogą wybiec w przyszłość, jednocześnie cofając się w czasie.

Wynikiem jest krytyczne, ale i niepozbawione poczucia humoru, studium o sensie uprawiania (artystycznego) zawodu i łączenia go z macierzyństwem.


Bilety normalne: 50 zł

Bilety ulgowe: 30 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!
niedziela, 26 listopada 2023
godz. 19:00
środa, 29 listopada 2023
Taneczny OFF w Łaźni Nowej: Manhattan

Czy człowiek jest w stanie powstrzymać się przed użyciem tego, co wyprodukować potrafi? Amerykański Projekt Manhattan miał na celu konstrukcję pierwszej broni atomowej. Była to bomba paradoksalna: miała przynieść wielkie zniszczenia i jednocześnie zakończyć wojnę. 

Zrzucenie bomby Little Boy na Hiroszimę było przerażającym przykładem działań człowieka demonstrującym, że sposobem na pojednanie jest zwiększenie przemocy. Czy wojnę da się 

zakończyć w inny sposób niż eskalacją agresji? Myślenie apokaliptyczne przestaje być szaleństwem, a staje się codziennością. Możemy się zniszczyć albo pokochać. Patrzenie na mocny, precyzyjny ruch silnych mięśni daje pewien rodzaj satysfakcji, lecz nie zawsze dostrzegamy ukrytą w nim chęć dominacji i zawładnięcia przez atak. W niektórych scenach performansu twórczynie wykorzystują nawet elementy groteski, w sposób dobitny pokazując, jak daleko sięga nasza tolerancja dla agresji – pisała w recenzji spektaklu Maria  Pastwa w portalu taniecPOLSKA.

POLSKA.pl.
środa, 29 listopada 2023
godz. 19:00
czwartek, 30 listopada 2023
Akademia Filmu Polskiego Łukasza Maciejewskiego: Powrót do tamtych dni

Jest początek lat dziewięćdziesiątych. Czternastoletni Tomek wraz z matką (Weronika Książkiewicz) mieszka na jednym z wrocławskich osiedli. Podobnie jak wielu rówieśników, chłopiec wychowuje się bez ojca, który wyemigrował do USA. Pewnego dnia jednak Alek (Maciej Stuhr) nieoczekiwanie staje w progu rodzinnego mieszkania. Wraz z nim w życiu Tomka pojawiają się: kolorowy telewizor, klocki Lego, buty Nike i wymarzony magnetowid. Szczęście Malinowskich nie trwa jednak długo, bo wraz z powrotem Alka odżywają dawne problemy. Czy jego bliscy zdołają mu pomóc, zanim będzie za późno?


Przed seansem odbędzie się spotkanie z aktorem Maciejem Stuhrem. Rozmowę poprowadzi gospodarz cyklu Łukasz Maciejewski


Wejściówki w cenie 15 zł.

czwartek, 30 listopada 2023
godz. 19:00