wybierz datę
Czerwiec
Nd
01
Pn
02
Wt
03
Śr
04
Cz
05
Pt
06
So
07
Nd
08
Pn
09
Wt
10
Śr
11
Cz
12
Pt
13
So
14
Nd
15
Pn
16
Wt
17
Śr
18
Cz
19
Pt
20
So
21
Nd
22
Pn
23
Wt
24
Śr
25
Cz
26
Pt
27
So
28
Nd
29
Pn
30
zobacz wszystko

Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
niedziela, 1 czerwca 2025
Nurt

Nurt jest opowieścią o pierwszym nowohuckim Teatrze Nurt, założonym w 1952 roku przez Jana Kurczaba, felietonistę, literata i inżyniera chemika, dla którego zaangażowanie społeczne i sztuka stały się sensem życia. Większość aktorów Nurtu stanowili robotnicy budujący Nową Hutę, którzy własnymi rękami zbudowali również teatralny barak. Spektakl stawia pytania o sens tworzenia sztuki i rolę, jaką w życiu społecznym odgrywa teatr i jego twórcy. To również opowieść o człowieku dotkniętym wojenną traumą, który miał odwagę przeciwstawić się władzy i historia starcia z systemem, który sprawił, że Nurt przestał istnieć, a pamięć o nim, na wiele lat wymazano z historii.


Kim byli ludzie, którzy nie bali się płynąć pod prąd w czasach, kiedy kierunek wyznaczała władza? Co pozostało z ich marzeń o sztuce? Czy ich idee są nadal żywe?


Bilety normalne: 70 zł
Bilety ulgowe: 40 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!
niedziela, 1 czerwca 2025
godz. 16:00
wtorek, 3 czerwca 2025
Ostatnia nadzieja
„Ostatnia nadzieja” zabiera w podróż poza świat obrazów, w którym żyjemy na co dzień. Spektakl kwestionuje przyzwyczajenie do polegania na wzroku i pokazuje, jak bogate może być życie, gdy zaczniemy odczuwać świat innymi zmysłami. Na scenie spotykają się dwie niezwykłe aktorki: Hilda Snippe, 60-letnia Holenderka, która widzi tylko w 1% na jedno oko; oraz Ébana Garín Coronel, 33-letnia Chilijka, pełnosprawna aktorka. Ich współpraca ma na celu pokazanie, że rzeczywistość można odkrywać i interpretować na wiele sposobów.

We współczesnym świecie wzrok często dominuje nad innymi zmysłami. To, co widzimy, wpływa na nasze decyzje, myślenie i postrzeganie rzeczywistości. „Ostatnia nadzieja” zachęca do zastanowienia się nad tym, jak zmieniłoby się nasze życie, gdybyśmy dali więcej przestrzeni innym zmysłom. Dotyk jest zmysłem bliskości i czułości, który pozwala nam poczuć obecność innych ludzi. Zapach ma zdolność przywoływania wspomnień i odkrywania miejsc, które dawno zapomnieliśmy. Słuch pozwala uchwycić emocje i niuanse, które czasem umykają wzrokowi. Smak dodaje głębi naszym doświadczeniom, a cisza pozwala odnaleźć spokój i refleksję w chaosie współczesnego świata.

Widzowie i widzki są zaproszeni do odkrycia mgły zimowego poranka, usłyszenia emocji w głosie aktorów, poczucia gęstości spadającego ciała, smakowania ciszy i zapomnienia. To przedstawienie o ciele, które historycznie było marginalizowane, a teraz odgrywa kluczową rolę w kontrze do naszej współczesności, w której wiele aspektów życia zostało wygłuszonych, zminimalizowanych i uproszczonych.

Spektakl nie tylko dostarcza artystycznych wrażeń, lecz jest także miejscem integracyjnego dialogu. Dzięki zaangażowaniu specjalistów i specjalistek od audiodeskrypcji oraz tłumaczy i tłumaczek Polskiego Języka Migowego „Ostatnia nadzieja” jest spektaklem dostępnym dla każdego.

Bilety normalne: 70 zł
Bilety ulgowe: 40 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.
wtorek, 3 czerwca 2025
godz. 19:00
środa, 4 czerwca 2025
Ostatnia nadzieja
„Ostatnia nadzieja” zabiera w podróż poza świat obrazów, w którym żyjemy na co dzień. Spektakl kwestionuje przyzwyczajenie do polegania na wzroku i pokazuje, jak bogate może być życie, gdy zaczniemy odczuwać świat innymi zmysłami. Na scenie spotykają się dwie niezwykłe aktorki: Hilda Snippe, 60-letnia Holenderka, która widzi tylko w 1% na jedno oko; oraz Ébana Garín Coronel, 33-letnia Chilijka, pełnosprawna aktorka. Ich współpraca ma na celu pokazanie, że rzeczywistość można odkrywać i interpretować na wiele sposobów.

We współczesnym świecie wzrok często dominuje nad innymi zmysłami. To, co widzimy, wpływa na nasze decyzje, myślenie i postrzeganie rzeczywistości. „Ostatnia nadzieja” zachęca do zastanowienia się nad tym, jak zmieniłoby się nasze życie, gdybyśmy dali więcej przestrzeni innym zmysłom. Dotyk jest zmysłem bliskości i czułości, który pozwala nam poczuć obecność innych ludzi. Zapach ma zdolność przywoływania wspomnień i odkrywania miejsc, które dawno zapomnieliśmy. Słuch pozwala uchwycić emocje i niuanse, które czasem umykają wzrokowi. Smak dodaje głębi naszym doświadczeniom, a cisza pozwala odnaleźć spokój i refleksję w chaosie współczesnego świata.

Widzowie i widzki są zaproszeni do odkrycia mgły zimowego poranka, usłyszenia emocji w głosie aktorów, poczucia gęstości spadającego ciała, smakowania ciszy i zapomnienia. To przedstawienie o ciele, które historycznie było marginalizowane, a teraz odgrywa kluczową rolę w kontrze do naszej współczesności, w której wiele aspektów życia zostało wygłuszonych, zminimalizowanych i uproszczonych.

Spektakl nie tylko dostarcza artystycznych wrażeń, lecz jest także miejscem integracyjnego dialogu. Dzięki zaangażowaniu specjalistów i specjalistek od audiodeskrypcji oraz tłumaczy i tłumaczek Polskiego Języka Migowego „Ostatnia nadzieja” jest spektaklem dostępnym dla każdego.

Bilety normalne: 70 zł
Bilety ulgowe: 40 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.
środa, 4 czerwca 2025
godz. 19:00
sobota, 7 czerwca 2025
Skóra po dziadku
„Skóra po dziadku” jest adaptacją drugiej powieści Mateusza Pakuły, którego debiut prozatorski „Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” stał się najpierw literacką, a potem teatralną sensacją. Pakuła ponownie sięga do rodzinnej historii, tym razem jednak przenosimy się z nim do epicentrum stalinizmu, początku lat 50., gdy jego nastoletni dziadek za szczeniacki wybryk trafia do kieleckiej katowni. Kto go z niej wyciągnął i dlaczego? Jaki związek z tym wydarzeniem miała wojna, Holokaust i pogrom kielecki?
 

„Zanim się dowiedziałem, kim właściwie są Żydzi, już byłem antysemitą”, zaczyna swoją opowieść Mateusz Pakuła, sięgając do historii rodzinnego miasta – Kielc, w którym 4 lipca 1946 roku doszło do pogromu Żydów. Czy można odziedziczyć pamięć? Czy można odziedziczyć winę? Co się dzieje z historią, kiedy ci, którzy ją przeżyli, odchodzą, a na ich miejsce wchodzą kolejne pokolenia, obciążone milczeniem? To tylko część pytań, z którymi mierzy się reżyser „Jak nie zabiłem swojego ojca…” w swoim najnowszym spektaklu.

Bilety normalne: 120 zł

Bilety ulgowe: 90 zł


Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!


Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.

sobota, 7 czerwca 2025
godz. 18:00
niedziela, 8 czerwca 2025
Skóra po dziadku
„Skóra po dziadku” jest adaptacją drugiej powieści Mateusza Pakuły, którego debiut prozatorski „Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” stał się najpierw literacką, a potem teatralną sensacją. Pakuła ponownie sięga do rodzinnej historii, tym razem jednak przenosimy się z nim do epicentrum stalinizmu, początku lat 50., gdy jego nastoletni dziadek za szczeniacki wybryk trafia do kieleckiej katowni. Kto go z niej wyciągnął i dlaczego? Jaki związek z tym wydarzeniem miała wojna, Holokaust i pogrom kielecki?
 

„Zanim się dowiedziałem, kim właściwie są Żydzi, już byłem antysemitą”, zaczyna swoją opowieść Mateusz Pakuła, sięgając do historii rodzinnego miasta – Kielc, w którym 4 lipca 1946 roku doszło do pogromu Żydów. Czy można odziedziczyć pamięć? Czy można odziedziczyć winę? Co się dzieje z historią, kiedy ci, którzy ją przeżyli, odchodzą, a na ich miejsce wchodzą kolejne pokolenia, obciążone milczeniem? To tylko część pytań, z którymi mierzy się reżyser „Jak nie zabiłem swojego ojca…” w swoim najnowszym spektaklu.

Bilety normalne: 120 zł

Bilety ulgowe: 90 zł


Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!


Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.

niedziela, 8 czerwca 2025
godz. 18:00
wtorek, 10 czerwca 2025
P0P2 (personzeropersontoo)
P0P2 (personzeropersontoo) to współczesna komedia autorstwa słowackiej niezależnej grupy teatralnej TUCET, której premiera odbywa się w Krakowie. Spektakl bada, jak dzisiejsze pokolenie młodych dorosłych w Europie Wschodniej mierzy się ze zmieniającym się znaczeniem pojęcia „domu”. Z humorem, ironią i emocjonalną przenikliwością przedstawienie zagłębia się w absurdy kryzysu mieszkaniowego, nieosiągalnych marzeń o własności i odziedziczonych ideałów w epoce niepewności ekonomicznej i cyfrowego nomadyzmu. To pokolenie nie miało okazji uczestniczyć w procesie prywatyzacji zasobów mieszkaniowych, a co za tym idzie – posiadanie mieszkania jest dla nich znacznie mniej osiągalne niż było dla pokolenia ich rodziców. Sztuka ukazuje podziały pokoleniowe, ciężar zadłużenia i dziwaczne rytuały „dorastania” w XXI wieku. Dotyka również szerszych tematów, takich jak spuścizna reżimów totalitarnych, wpływ wojny oraz skutki indywidualizacji we współczesnym społeczeństwie.

Głównymi bohaterami są uczestnicy rave’ów – ich ucieczka w kulturę rave i tymczasowe utopie parkietu tanecznego staje się sposobem na odzyskanie sprawczości, kontaktu i radości w niepewnym świecie. Czerpiąc z wywiadów i prawdziwych historii, spektakl łączy dokumentalny realizm z satyryczną fikcją. Poprzez wielu bohaterów, muzykę na żywo i prostą scenografię naśladującą blokowisko, przedstawienie oferuje zarówno śmiech, jak i refleksję – zadając pytanie, czy rave’owe marzenia mogą odsłonić inny obraz „domu”. A jeśli miłość, stabilność i wspólnota wciąż mogą wyłonić się z betonowych mieszkań zbudowanych na gruzach dawnych utopii – to o jakiej przyszłości może dziś marzyć to pokolenie w obliczu niepewności ekonomicznej i społecznej?

Bilet normalny: 70 zł

Bilet ulgowy: 40 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.

wtorek, 10 czerwca 2025
godz. 19:00
niedziela, 15 czerwca 2025
URBAN. Idę po was...

To opowieść o Jerzym Urbanie, dziennikarzu, publicyście i satyryku, który był jedną z najbardziej znienawidzonych postaci czasu PRL. Jako rzecznik rządu, w latach 1981-1989 manipulował faktami na temat śmierci księdza Jerzego Popiełuszki i Grzegorza Przemyka, szczuł na ludzi Solidarności i Kościół, kpił z prezydenta USA i Jana Pawła II. Mówiono o nim „naczelny propagandysta PRL, Goebbels stanu wojennego, morderca, czerwona kanalia”, ale też „mistrz ciętej riposty, ikona i dżentelmen”. Dla współczesnych młodych śmieszny dziadek z internetu, który miał do siebie ogromny dystans. Dla starszych cyniczna kanalia, której życzyli rychłej śmierci. 


– Czy interesuje nas to, jaki Urban był naprawdę? Czy postawienie sobie takiego pytania jest w ogóle sensowne w świecie, w którym każdy ma swoje własne prawdy? – pyta Bartosz Szydłowski, dodając, że spektakl „Urban. Idę po was…” jest przede wszystkim opowieścią o uzależnieniu od autokreacji. Dlaczego fake newsy i postprawda są dla nas tak atrakcyjne, że stają się wręcz konieczne? Jak to się dzieje, że miejsce Urbana próbują zająć „urbaniszcza”? Kim w ogóle są tacy ludzie?


W tytułowej roli wystąpi Adam Ferency. Na scenie zobaczymy również Barbarę Jonak i Pawła Smagałę. Spektakl reżyseruje Bartosz Szydłowski. Autorem tekstu, który powstał na podstawie książki Doroty Karaś i Marka Sterlingowa „Urban. Biografia” jest Piotr Rowicki.


Bilety normalne: 90 zł

Bilety ulgowe: 60 zł


Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!


Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.

niedziela, 15 czerwca 2025
godz. 18:00
czwartek, 26 czerwca 2025
Akademia Filmu Polskiego Łukasza Maciejewskiego: Dalej jazda
Pełna humoru i wzruszeń historia rodziny, za którą czasem trudno nadążyć, ale bardzo łatwo ją pokochać.

Józiek i Elżbieta wyruszają skradzioną nyską w góry, gdzie śmiech, ryzyko i miłość prowadzą ich ku spełnieniu marzeń.

„Dalej jazda” to wielopokoleniowa komedia rodzinna w reżyserii Mariusza Kuczewskiego – autora m.in. pięciu części „Listów do M.”, „Znachora” oraz „Dawida i Elfów”. Na ekranie zobaczymy Mariana Opanię, Małgorzatę Rożniatowską, Mariusza Drężka, Julię Wieniawę, Bartłomieja Firleta, Anitę Sokołowską, Wiktora Zborowskiego, Mateusza Banasiuka i Magdalenę Schejbal.

„Dalej jazda” to pełna humoru i wzruszeń historia rodziny, za którą czasem trudno nadążyć, ale bardzo łatwo ją pokochać. Ich codzienność nabiera rozpędu, gdy seniorzy – Ela i Józiek – postanawiają wybrać się w sentymentalną podróż przez Polskę. Przygotowania do szalonej eskapady wspiera wnuczka Justyna, która niebawem urodzi ich prawnuka, oraz zgryźliwy sąsiad Antoni Kryska. Jednak troskliwy syn Andrzej ani myśli puścić rodziców w świat. Przebojowi staruszkowie kradną więc kultową nyskę z jego komisu i ruszają, by spełnić marzenia. Elżbieta i Józiek jadą na własnych zasadach: śmieją się, ryzykują i kochają, jakby mieli po 20 lat. To, co wydarzy się po drodze, zmieni nie tylko ich, ale zbliży całą rodzinę Gugulaków.

Przed seansem odbędzie się spotkanie z reżyserem Mariuszem Kuczewskim, producentką Magdaleną Kuczewską i aktorką Małgorzatą Rożniatowską. Rozmowę poprowadzi gospodarz cyklu, Łukasz Maciejewski.

Wejściówka: 15 zł
czwartek, 26 czerwca 2025
godz. 19:00
piątek, 27 czerwca 2025
Bioland
„Bioland” to eksploracja tematu wpływu człowieka na naszą planetę – wzrost populacji, industrializacja i postęp technologiczny wpływający na życie organizmów żywych na całym świecie. Antropocentryzm wartościuje ludzi jako centralne lub najważniejsze istoty we wszechświecie i zakłada, że natura istnieje głównie dla ludzkiego użytku i wyzysku. Wierzenie to tworzy rozróżnienie między ludźmi a naturą, tworząc granicę pojęciową, która została ukształtowana przez kulturowe, filozoficzne i naukowe tezy.

„Bioland” to próba zniekształcenia tak postrzeganego rozróżnienia. Projekt jest komentarzem kryzysu klimatycznego z unikalnej perspektywy - tych mocno nim dotkniętych, ale często pomijanych – niemych istot świata naturalnego.

Bilety normalne: 70 zł
Bilety ulgowe: 40 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!

Miejsca 1-4 w rzędzie I są miejscami dostępnymi bez przeszkód architektonicznych i są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W przypadku wyczerpania puli, zostanie ona powiększona o kolejne miejsca.
piątek, 27 czerwca 2025
godz. 19:00
sobota, 28 czerwca 2025
Nurt

Nurt jest opowieścią o pierwszym nowohuckim Teatrze Nurt, założonym w 1952 roku przez Jana Kurczaba, felietonistę, literata i inżyniera chemika, dla którego zaangażowanie społeczne i sztuka stały się sensem życia. Większość aktorów Nurtu stanowili robotnicy budujący Nową Hutę, którzy własnymi rękami zbudowali również teatralny barak. Spektakl stawia pytania o sens tworzenia sztuki i rolę, jaką w życiu społecznym odgrywa teatr i jego twórcy. To również opowieść o człowieku dotkniętym wojenną traumą, który miał odwagę przeciwstawić się władzy i historia starcia z systemem, który sprawił, że Nurt przestał istnieć, a pamięć o nim, na wiele lat wymazano z historii.


Kim byli ludzie, którzy nie bali się płynąć pod prąd w czasach, kiedy kierunek wyznaczała władza? Co pozostało z ich marzeń o sztuce? Czy ich idee są nadal żywe?


Bilety normalne: 70 zł
Bilety ulgowe: 40 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!
sobota, 28 czerwca 2025
godz. 17:00
niedziela, 29 czerwca 2025
Nurt

Nurt jest opowieścią o pierwszym nowohuckim Teatrze Nurt, założonym w 1952 roku przez Jana Kurczaba, felietonistę, literata i inżyniera chemika, dla którego zaangażowanie społeczne i sztuka stały się sensem życia. Większość aktorów Nurtu stanowili robotnicy budujący Nową Hutę, którzy własnymi rękami zbudowali również teatralny barak. Spektakl stawia pytania o sens tworzenia sztuki i rolę, jaką w życiu społecznym odgrywa teatr i jego twórcy. To również opowieść o człowieku dotkniętym wojenną traumą, który miał odwagę przeciwstawić się władzy i historia starcia z systemem, który sprawił, że Nurt przestał istnieć, a pamięć o nim, na wiele lat wymazano z historii.


Kim byli ludzie, którzy nie bali się płynąć pod prąd w czasach, kiedy kierunek wyznaczała władza? Co pozostało z ich marzeń o sztuce? Czy ich idee są nadal żywe?


Bilety normalne: 70 zł
Bilety ulgowe: 40 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!
niedziela, 29 czerwca 2025
godz. 19:00
czwartek, 23 października 2025
Czerwone i czarne
Czy naprawdę jesteśmy kowalami własnego losu? A może kieruje nami niewidzialna siła, która daje nam do ręki gotowe scenariusze? A jeśli tak, to czy mamy jakiekolwiek szanse, żeby wyrwać się z jej sideł?

Spektakl „Czerwone i czarne” jest adaptacją XIX-wiecznej powieści Stendhala, która znalazła się w Indeksie Ksiąg Zakazanych i jest uznawana za arcydzieło światowej literatury. Jej bohaterem jest Julian Sorel, syn ubogiego cieśli z niewielkiego miasteczka Verrières, marzący o awansie społecznym. Jako 19-latek wstępuje do seminarium, odtąd jego losy przypominają grę w ruletkę, w której kołem kręci kościelna i świecka władza. To, co wydaje się błogosławieństwem za chwilę staje się jego przekleństwem. Jednego dnia jest kochany i pożądany, a następnego dnia – ci sami ludzie – skazują go na szafot. Kim tak naprawdę był Julian Sorel? Komu zależało na tym, żeby go zabić? Kto na tym zyskał?

Podczas spektaklu prowadzimy śledztwo i przesłuchania, w trakcie których próbujemy się dowiedzieć, kto stoi za śmiercią Juliana Sorela. Uruchamiamy w ten sposób mechanizmy obrony, dociekania i kłamstw, które pokazują, że tak naprawdę każdy z nas może się znaleźć w podobnej sytuacji, bo wobec mechanizmów władzy życie jednostki nic nie znaczy. W efekcie powstała bardzo współczesna i aktualna opowieść, w której udało nam się zachować wierność Stendhalowi – mówi Bartosz Szydłowski, reżyser spektaklu.

Bilety normalne: 120 zł

Bilety ulgowe: 90 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!
czwartek, 23 października 2025
godz. 19:00
piątek, 24 października 2025
Czerwone i czarne
Czy naprawdę jesteśmy kowalami własnego losu? A może kieruje nami niewidzialna siła, która daje nam do ręki gotowe scenariusze? A jeśli tak, to czy mamy jakiekolwiek szanse, żeby wyrwać się z jej sideł?

Spektakl „Czerwone i czarne” jest adaptacją XIX-wiecznej powieści Stendhala, która znalazła się w Indeksie Ksiąg Zakazanych i jest uznawana za arcydzieło światowej literatury. Jej bohaterem jest Julian Sorel, syn ubogiego cieśli z niewielkiego miasteczka Verrières, marzący o awansie społecznym. Jako 19-latek wstępuje do seminarium, odtąd jego losy przypominają grę w ruletkę, w której kołem kręci kościelna i świecka władza. To, co wydaje się błogosławieństwem za chwilę staje się jego przekleństwem. Jednego dnia jest kochany i pożądany, a następnego dnia – ci sami ludzie – skazują go na szafot. Kim tak naprawdę był Julian Sorel? Komu zależało na tym, żeby go zabić? Kto na tym zyskał?

Podczas spektaklu prowadzimy śledztwo i przesłuchania, w trakcie których próbujemy się dowiedzieć, kto stoi za śmiercią Juliana Sorela. Uruchamiamy w ten sposób mechanizmy obrony, dociekania i kłamstw, które pokazują, że tak naprawdę każdy z nas może się znaleźć w podobnej sytuacji, bo wobec mechanizmów władzy życie jednostki nic nie znaczy. W efekcie powstała bardzo współczesna i aktualna opowieść, w której udało nam się zachować wierność Stendhalowi – mówi Bartosz Szydłowski, reżyser spektaklu.

Bilety normalne: 120 zł

Bilety ulgowe: 90 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!
piątek, 24 października 2025
godz. 19:00
sobota, 25 października 2025
Czerwone i czarne
Czy naprawdę jesteśmy kowalami własnego losu? A może kieruje nami niewidzialna siła, która daje nam do ręki gotowe scenariusze? A jeśli tak, to czy mamy jakiekolwiek szanse, żeby wyrwać się z jej sideł?

Spektakl „Czerwone i czarne” jest adaptacją XIX-wiecznej powieści Stendhala, która znalazła się w Indeksie Ksiąg Zakazanych i jest uznawana za arcydzieło światowej literatury. Jej bohaterem jest Julian Sorel, syn ubogiego cieśli z niewielkiego miasteczka Verrières, marzący o awansie społecznym. Jako 19-latek wstępuje do seminarium, odtąd jego losy przypominają grę w ruletkę, w której kołem kręci kościelna i świecka władza. To, co wydaje się błogosławieństwem za chwilę staje się jego przekleństwem. Jednego dnia jest kochany i pożądany, a następnego dnia – ci sami ludzie – skazują go na szafot. Kim tak naprawdę był Julian Sorel? Komu zależało na tym, żeby go zabić? Kto na tym zyskał?

Podczas spektaklu prowadzimy śledztwo i przesłuchania, w trakcie których próbujemy się dowiedzieć, kto stoi za śmiercią Juliana Sorela. Uruchamiamy w ten sposób mechanizmy obrony, dociekania i kłamstw, które pokazują, że tak naprawdę każdy z nas może się znaleźć w podobnej sytuacji, bo wobec mechanizmów władzy życie jednostki nic nie znaczy. W efekcie powstała bardzo współczesna i aktualna opowieść, w której udało nam się zachować wierność Stendhalowi – mówi Bartosz Szydłowski, reżyser spektaklu.

Bilety normalne: 120 zł

Bilety ulgowe: 90 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!
sobota, 25 października 2025
godz. 19:00
niedziela, 26 października 2025
Czerwone i czarne
Czy naprawdę jesteśmy kowalami własnego losu? A może kieruje nami niewidzialna siła, która daje nam do ręki gotowe scenariusze? A jeśli tak, to czy mamy jakiekolwiek szanse, żeby wyrwać się z jej sideł?

Spektakl „Czerwone i czarne” jest adaptacją XIX-wiecznej powieści Stendhala, która znalazła się w Indeksie Ksiąg Zakazanych i jest uznawana za arcydzieło światowej literatury. Jej bohaterem jest Julian Sorel, syn ubogiego cieśli z niewielkiego miasteczka Verrières, marzący o awansie społecznym. Jako 19-latek wstępuje do seminarium, odtąd jego losy przypominają grę w ruletkę, w której kołem kręci kościelna i świecka władza. To, co wydaje się błogosławieństwem za chwilę staje się jego przekleństwem. Jednego dnia jest kochany i pożądany, a następnego dnia – ci sami ludzie – skazują go na szafot. Kim tak naprawdę był Julian Sorel? Komu zależało na tym, żeby go zabić? Kto na tym zyskał?

Podczas spektaklu prowadzimy śledztwo i przesłuchania, w trakcie których próbujemy się dowiedzieć, kto stoi za śmiercią Juliana Sorela. Uruchamiamy w ten sposób mechanizmy obrony, dociekania i kłamstw, które pokazują, że tak naprawdę każdy z nas może się znaleźć w podobnej sytuacji, bo wobec mechanizmów władzy życie jednostki nic nie znaczy. W efekcie powstała bardzo współczesna i aktualna opowieść, w której udało nam się zachować wierność Stendhalowi – mówi Bartosz Szydłowski, reżyser spektaklu.

Bilety normalne: 120 zł

Bilety ulgowe: 90 zł

Zniżkę można wybrać po przejściu do koszyka!
niedziela, 26 października 2025
godz. 19:00